Iulian Fecioru, Robert Şopârlache, Urzeala Like-urilor şi Internetics

Zoe | 28 Sep 2013

Pe 10 octombrie la Cinema PRO avem Gala Internetics. Iar Iulian și Robert ne-au spus cum stă treaba cu Urzeala Like-urilor și alte chestii legate de content, conturi, creativitate și online.

Ce scrie pe cărțile voastre de vizită, cum aţi ajuns împreună, ce mai faceți când nu sunteți la birou și ce vă place? (așa, ca să știe tot poporul digital)

Iulian Fecioru, Senior Copywriter oficial - practic Idei Cu De Toate dacă e să vorbim în dulcele jargon picant de Dristor.
Robert Şopârlache, Senior Art Director, Idea Boy şi Junior Fisherman (încă n-a participat la Cupa Mondială de Pescuit la Crap).

O soartă favorabilă ne-a aşezat în aceeaşi bancă de creaţie la Gavrilă & Asociaţii de aproximativ un an jumătate, devenind astfel echipă în bună tradiţie John Lennon - Paul McCartney sau băieţii de la Talisman, pe oricare îi preferaţi.

În spare time, Iulian face PR de fashion, încearcă să-l aducă pe Florin Salam şi fenomenul şaormei în atenţia curatorilor de galerii de artă contemporană (sub alias-ul Julien Britnic) şi citeşte mult ca la olimpiadă pentru că, în esenţă, cum afirmă şi Epicur, YOLO.
Robert e artist activist pe propria platformă-program de Facebook Neam Săturat la care au aderat până acum aproape 17.000 de săturați.

Lui Iulian îi place din ce în ce mai mult olinguito, noul mamifer descoperit anul acesta, şi speră că va detrona maleficul koala în topul cuteness-ului. Lui Robert îi place bibanul.

Iulian detestă avocado, doar din cauza înţelesului testicular pe care îl are acesta în limba originară. Lui Robert îi displac toate fructele în afară de piersicuţă (dar să fie moale).
 
Unde eraţi când v-a venit ideea campaniei Internetics de anul acesta şi care a fost „firul roşu"?
 
Culmea, eram încă în stare de şoc, tratându-ne cu doze bune de ceai de muşeţel după episodul antologic al nunţii sângeroase care a produs multe accese de tuse pe tot globul.
Şi cum planul Internetics de acest an era de a pune pe scenă comunităţile online de la noi şi rolul din ce în ce mai mare pe care acestea îl capătă pe zi ce trece, am selectat 10 dintre ele, relevante pe mai multe domenii, şi ni le-am imaginat ca pe nişte regate digitale, fiecare cu fanii săi supuşi, conduse de regi (şi unii chiar de bufoni) care fac şi desfac content-ul.
De aici până la Urzeala Like-urilor n-a fost decât un galop de bidiviu iar paralela ni s-a părut imediat cu potenţial creativ.
 
Internetics, social media, comunități, Urzeala Tronurilor - spuneţi sincer, cât timp staţi pe Facebook zilnic?
 
Doar din dorinţa de a le da de lucru în disperare celor de la Naţional Security Agency care, se ştie, ne spionează avid toate conturile, suntem mai mereu pe Facebook, Instagram, Renren (Facebook-ul chinezesc) şi diferite social networks de dating asiatice de nişă pe care nu am dori să le menţionăm aici.
 
Există sau nu creativitate pe bune când vine vorba de Facebook? Sau e vorba doar de „Like-uri"?
 
Dacă ţi se dă în mână un board, o planşă, o foaie şi un creion, sigur că ai ce să umpli şi uneori produsul care iese poate fi numit creativ. Pentru noi Facebook-ul e foaia de hârtie pe care aruncăm cu content sperând să iasă de-un Pollock până la urmă. Şi, da, că tot ni s-a întâmplat de câteva ori până acum, e vorba şi de câteva mii de Like-uri ca reward.

Cea mai tare chestie pe care aţi văzut-o vreodatムpe Facebook e...


Cineva care reuşise printr-o programare suspectă să posteze un gif animat pe Facebook, ceea ce poate fi numit miracol de Silicon Valley. Şi dacă e să fim actuali şi activişti, cel mai tare acum e că Facebook-ul ţine loc de TV şi ziar şi reuşeşte să scoată zeci de mii de români în stradă.

Cine n-are cont/pagină ar trebui săƒ-şi facăƒ?
 
Da, fie chiar şi unul fake, un alias suspect, în care se prezintă ca un Elvis negru ajuns cu bine la bătrâneţe dar încă cu chef de dans. Trebuie să fii cumva „acolo".
 
Cine ar trebui să apese „DELETE"?
 
Probabil cei care încă au cont de Hi5 şi se comportă tot ca acolo. Ei sau Mihai Trăistariu.

Care e „tronul" din  „Urzeala Like-urilor"? Şi cine aţi vrea voi să-l câștige?
 
„Tronul", vizionar vorbind, ar fi ca o comunitate online să ajungă să profite la maxim de conexiunile de business pe care le-ar putea face. Altfel, ţinem cu SUB25 (sponsored post).
 
Top 3 pagini de brand care își fac treaba bine pe Facebook.
 
Skittles
Red Bull
Academia de Ursărie

 
Dacă v-ar propune cineva să vムfaceţi o comunitate care sムintre în joc, despre ce ar fi vorba?
 
Avem mai multe propuneri... Comunitatea Celor Care Nu Sunt pe Facebook şi Comunitea Orbilor Voyeur-işti ar fi doar două dintre ele.
 
Casa preferată din Game of Thrones e...
 
Din păcate, ţinem cu Lanisterii - sectorul loja a doua de putere, cu toţii ne simţim câteodată ca nişte pitici lubrici dar, oh, cât de înţelepţi.

***
În altă ordine de idei, Internetics este un festival de marketing, branding și advertising online, organizat de The Institute. Anul acesta face 13 ani și Gala de premiere se desfășoară joi, 10 octombrie, de la 19:30, la Cinema PRO.
Pin It email