Urzeala tronurilor a fost câştigată de advertising

Mezdrea | 11 Iun 2013

După 3 sezoane, multe răsturnări de situaţie şi personaje ieşite din joc, sezonul 4 se lasă aşteptat până în 2014. Totul piperat cu advertising ca la carte.

Chiar dacă nu eşti mare fan al genului fantasy, cu siguranţă Game of Thrones a reuşit măcar să îţi stârnească interesul şi să te facă să vezi cel puţin un trailer. Dacă nu prin campaniile de adverstising, măcar prin isteria pe care au generat-o în rândul fanilor după fiecare episod în parte. 

De la debutul din 2011 şi până acum, Game of Thrones a doborât multe recorduri în materie de audienţe, advertising şi fan-engagement. Este cel mai piratat serial de televiziune din toate timpurile - după numai 3 sezoane a reuşit să ajungă pe locul 2 în topul audienţelor, cu 13,6 milioane de telespectatori, imediat după „Clanul Soprano". Şi asta nu e nimic comparativ cu reacțiile apărute în urma episodului 9 din sezonul 3, „The Rains of Castamere”, când internetul a fost asediat. Este primul serial de televiziune care a reușit să demonstreze că există un cult al poveștii în sine – toate articolele menționează că sunt spoiler alert pentru cei care nu au văzut încă episodul precedent, cei care au citit deja cărțile se abțin din a dezvălui ce urmează, iar toată lumea așteaptă cu nerăbdare să vadă continuarea ecranizării.
 
În spatele nebuniei sunt minţile creative de la Campfire, agenţia care convinge de fiecare dată când vine vorba de seriale. Mai marii producători de la HBO declară că pentru ei buzz-ul creat de campaniile de promovare este la fel de important ca audienţa serialului. Zis şi făcut de Campfire, cum ştiu ei cel mai bine.
 
Cum să reuşeşti să atragi în faţa televizoarelor atât fanii deja existenţi ai cărților, cât şi pe cei care nu au nicio treabă cu genul fantasy? Simplu. Îi inviţi să intre din lumea serialului încă de la început şi îi păstrezi acolo cu multe intrigi, sex, incest, manipulare, capete tăiate, vărsare de sânge, dragoni, morţi înviaţi şi o luptă acerbă pentru un tron.
 
Ca de fiecare dată, colaborarea HBO - Campfire s-a dovedit a fi una de succes. Nici nu prea aveau cum să dea greş după ce, în 2011, pentru lansarea sezonului 1 au urmat pas cu pas reţeta de mai sus. Au împânzit New York-ul cu afişe cu Sean Bean pe tronul de fier şi le-au oferit fanilor din New York, Los Angeles, Philadelphia şi San Francisco şansa de a sta, măcar preţ de o poză, pe tronul de fier.  
Pe lângă asta, au creat o adevărată experienţă senzorială prin site-ul The Maester’s Path. Timp de 5 săptămâni, fanii au fost invitaţi să descopere lumea din Westeros în cele mai mici detalii. Explorarea tărâmului a debutat cu o serie de cutii cu „esenţe” din Westeros trimise către bloggeri şi formumuri, o aplicaţie pentru mobil în care userii puteau vedea locurile în care a fost filmat serialul, un joc inteactiv şi bucătării mobile în care Tom Colicchio, membru al juriului Top Chef, servea mâncare inspirată de Game of Thrones. Da, toate astea numai pentru lansarea primului sezon. Nu e de mirare că au reuşit să creeze un adevărat cult al serialului. 
 
Pentru sezonul 2 au îndrăznit să meargă şi mai departe la capitolul fan-engagement. Pe lângă campania clasică de ad-uri care continuă povestea sezonului 1 şi anunţa că se apropie războiul, fanii au fost invitaţi să îşi demonstreze devotamentul faţă de serial. Cum? Pe principiul „fans for life”, aceştia s-au luptat pentru a obtine tatuaje permanente cu siglele favoriţilor lor. Plus, activarea a fost realizată împreună cu Ami James, de la NY Inkstar
 
Sezonul 3 a debutat timid, cu printuri cuminți, care ilustrau doar o umbră de dragon. Nimeni nu preconiza că în scurt timp umbrele dragonilor vor lua cu asalt   The New York Times sau clădirile din New York și L.A. și site-uri precum IMDB sau The Hollywood Reporter. Au fost și la noi, la Universitate. Mai mult, website-ul interactiv care le permite userilor să se alăture ținutului și să facă parte din poveste – Join the Realm – a adunat peste 8,6 milioane de doritori care vor să fie parte din poveste și 2,2 milioane de telespectatori pentru primul episod. Pe lângă toate acestea, au creat și un parteneriat cu Ommegang Brewery din New York pentru o bere dedicată fanilor numită, cum altfel, decât Game of Thrones.
 
Povestea merge și mai departe de atât cu expoziția Game of Thrones care se plimbă prin mai multe orașe din lume precum New York, Sao Paulo, Amsterdam și Belfast până când vom afla mai multe despre sezonul următor, care își anunță lansarea abia în 2014. Nu ne rămâne decât să citim cărțile și să fim cu ochii în patru pentru următoarea campanie care anunță sezonul 4. 
Pin It email