Oreo - 101 ani de basm

Vlad Calu | 27 Mai 2013

Sandwich cu biscuiți, monștri de legendă, lecții de viață și synthpop

OREO e recunoscut pe piață ca fiind singurul brand de biscuiți care vine cu manual de instrucțiuni de utilizare. Fie că ești în New York și-i savurezi alături de o cafea mare de la Starbucks sau la Londra, mândrindu-te că îi numești „biscuits'' în loc de „cookies'', îți este oricum familiar conceptul de „twist, lick and dunk''. Asta nu îi face deloc mai puțin user friendly'', ci oferă un nou motiv de joacă atât celor mai mici dintre noi, cât și oamenilor în toată firea.

O lume de basm și personaje pop-culture

„Wonderfilled'' este ultima lor campanie și vine sub forma unui „love letter'' adresat milioanelor de fani care, în cei 101 ani de existență ai brandului, au împărțit măcar o dată un pachet de oreos cu prieteni adevărați sau imaginari.

Execuția a căzut în brațele celor de la The Martin Agency încă de anul trecut, atunci când compania mamă a brandului - Mondelez International a decis să crească puțin competiția pentru Draftfcb New York, o agenție care deținea contul încă din 1999.

Rezultatul? Două spoturi pline de elemente de basm menite să surprindă acele trăiri pe care le vezi cu ochiul liber în cazul copiilor, dar care trebuie scoase cu cleștele din adulți. În același timp, campania e un imens tribut adus consumatorilor de pop-culture, urmând să facem cunoștință pe parcursul clipurilor cu lupul mare și rău care poartă fedora și ascultă muzică la iPod, un vampir în converși care bea lapte și cu rechinul din Jaws alături de un kraken și o familie de foci care își dau LICK-uri (as opposed to LIKE-uri) la posturi din social media. Și asta doar așa, de-nceput.

Piesa care le spune pe toate

Soundtrack-ul celor două spoturi este compus de Adam Young, un băiat pe care la prima ascultare s-ar putea să îl confundați cu Ben Gibbard de la The Postal Service și Death Cab for Cutie. Dar cu siguranță vă veți aduce aminte de el dacă dați un search pe Google cu Owl City. Sub acest nume a scos 4 albume de synthpop electronica, ultimul fiind „The Midsummer Station'' din 2012.

Totuși, rămâne celebru datorită piesei „Fireflies'' de pe „Ocean Eyes'' din 2009 - difuzată pe mai toate posturile de radio și de televiziune, dar și pentru că a colaborat pe soundtrackurile filmelor de animație Legend of the Guardians și Wreck-It Ralph.

Campania asta reușeste să spună enorm de multe lucruri în 90 de secunde. Te face să îți dorești să mergi cu prietenii la piscină. Sau poate chiar să construiți una împreună. Te face să vrei să dansezi toată noaptea până la epuizare, sau poate doar să bei un pahar de lapte înainte de culcare. Te obligă să te întrebi - „Eu cu cine îmi împart desertul astăzi?''. Oricare ar fi situația, răspunsul îl poți găsi în doi timpi și trei mișcări - twist, lick and dunk!

***
Bonus:
Piesa compusă de Adam Young (Owl City) este oferită gratuit la download pe pagina oficială a campaniei „
Wonderfilled''.
Pin It email