E o lege nescrisă care spune că atât timp cât perechea ta de converși încă mai are talpă, atunci e încă bună de purtat. Și toți o respectăm cu strictețe.
Născut undeva la începutul anilor 1900 în apropiere de Boston, numele de Converse a depășit demult statutul de brand. Este un „cultural icon'', o identitate însușită de atât de multe generații, grupuri, găști, echipe și bisericuțe încât ai zice că a mai rămas foarte puțină lume pe planetă asta care să nu fi legat măcar o dată șireturile la o pereche de Chuck Taylor All Stars.
Ce reprezintă Converse? Capitalism și anarhie în același ambalaj. Logo-ul companiei a fost purtat atât de soldații americani în al Doilea Razboi Mondial, cât și de jucători importanți din NBA. A fost adoptat ca „manifest'' al puștilor care dărâmau scenele la concertele Black Flag din Washington DC prin anii '80, dar și ca „fashion statement'' de vedete pe covorul roșu la Oscar-uri. Până și părinții noștri i-au purtat, chiar dacă într-o formă mult mai „chinezească'' și „de cauciuc''.
Prin campania „Get Dirty'', cei de la Converse își asumă succesul redobândit alături de Nike după falimentul din 2001, salutând acea partea a publicului său care i-a propulsat în mainstream - consumatorii de muzică, concerte, festivaluri și evenimente.
Astfel, brand-ul se întoarce în locurile unde a pus pentru prima dată talpa în Europa - în subsolurile din Berlin, Londra, Paris sau Barcelona, cu o serie de concerte menită să bage tuturor în cap ideea ca '„Shoes are boring, wear snickers''.
Toată treaba a început pe 19 martie în arondismentul 10 din Paris, undeva pe malul canalului Saint Martin. Aici au pus bazele unui pop-up store, denumit Converse 19YT care a găzduit atât concertul duo-ului danez de lo-fi noise pop The Raveonettes, cât și un atelier de reparat și customizat perechile de converși ale participanților.
Lucrurile s-au extins ușor ușor și au ajuns în Germania, unde campania și-a întins tentaculele peste Kӧln, Hamburg și evident, Berlin. Trei orașe imense, fiecare cu un public devotat care a crescut mărșăluind indiferent de vreme, pe străzi din St. Pauli sau Kreuzberg, cu aceeași pereche uzată de Converse in picioare. Dacă au avut noroc, câteva sute dintre aceste perechi au luat parte și la unul din concertele Boysetsfire și Funeral For a Friend, iar posesorii lor au putut merge apoi acasă cu o nouă poveste.
La Londra a fost, ca de obicei, „anarchy in the UK''. Evenimentul nu putea să aibă loc în altă parte decât la 100 Club de pe Oxford Street, celebru pentru colaborarea sa cu cei de la Converse și i-a avut ca headlineri, în mod evident, pe cei de la Gallows. S-a format o imagine aproape perfectă a brand-ului - o sală plină de copii revoltati, purtând în picioare teniși gri și negri, zbierând din tot sufletul versurile din 2009 ale unui Frank Carter indignat de ce a ajuns să însemne Londra în secolul 21 - We are the rats and we run this town/ We are black plague bearing down/ We have no fear/ We have no pitty….
Situația s-a mai liniștit când campania a ajuns în port la Barcelona. Aici publicul a avut parte de o atmosfera foarte „late '60s California'' cu formatia Vivian Girls. Cei de la Beach Boys ar fi mândri de ce a ieșit.
Campania „Get Dirty'' este încă în plină desfășurare și, la finalul ei, își va fi făcut drumul plin cluburi din 17 orașe europene. Obiectivul este, oricum, demult îndeplinit, iar tot ce se întâmplă acum și se va mai intâmpla în urmatoarele săptămâni este pură pasiune. Atât din partea brandului, cât și din partea publicului.
Shoes keep it clean. Snickers get dirty. Tu de partea cui ești?