Macarons Madame Lucie ≠ paste, brioşe

Zoe | 31 Mai 2013

3 ani, 3 business-uri, 1 brand românesc cu gust de Franța.

Macarons Madame Lucie e un brand construit în România. Chiar dacă sună franțuzesc. Ana Maria Perețianu, omul din spatele culorilor care se topesc în gură, ne-a povestit cum se poate face un business cool, în 3 ani de zile.

Până nu demult Macarons erau minunățiile alea colorate pe care le știam din Gossip Girl și Marie Antoinette. Cum de-au prins culoare în agitația din București?

În ultimii ani segmentul de piață dedicat gastronomiei fine și delicateselor s-a dezvoltat foarte mult în România, în ciuda crizei. Iar în ultimii 4 ani deserturile (în mod special) au fost luate în vizor de foodies. Gossip Girl, Sex and the City sau Marie Antoinette au readus în prim-plan cupcakes și macarons chiar dacă pe piețele din UK, State sau Franța acestea se găseau în mod obișnuit.

În România, în 2009, când am dat startul acestui curent, existau oameni care credeau, atunci când le vedeau, că aceste prăjituri nu sunt comestibile, le considerau lumânări parfumate sau alte obiecte de decor. Obișnuiți cu amandinele sau savarinele autohtone oamenii își exprimau o ușoară reticență când vedeau un produs cu un design aparte. Treptat, în ultimii ani, lumea a început să experimenteze foarte mult în zona culinară, au apărut magazine cu delicatese, cofetarii chic și băcănii, dar și nenumărate bloguri dedicate deserturilor.

Mai nou, v-ați extins. Nu doar prin numărul de magazine și ca business-uri. A fost o chestie cerută de piață sau niște idei năstrușnice care au ajuns să fie și profitabile?
Madame Lucie a ajuns în prezent la un număr de 7 magazine (atât proprii, cât și francize) în București, Constanța, Iași, Sibiu și Chișinău.Cu business-urile însă este o altă poveste.În ianuarie 2009 eu deschideam Cupcake PR & Events. Numele a apărut cumva firesc în urma anului petrecut în redacția Good Food ca editor coordonator și a pasiunii mele pentru deserturi. Cum iubesc dulciurile de când mă știu numele Cupcake s-a potrivit mănușă noului meu business.

La toate întalnirile care au urmat când ofeream cartea mea de vizită roz cu mov pe care scria cupcake eram întrebată dacă avem și prăjituri. Nu aveam atunci, dar am zis să încerc să le fac. A urmat o aventură incredibilă, compusă din nenumărate teste pentru realizarea celui mai bun cupcake (peste 2000 de cupcakes). Când am ajuns la câteva rețete finale am început să caut un laborator în care să pot sa le produc.

Așa am ajuns să-l cunosc pe Alexandre Gorj un tânăr francez de origine română care după ce a studiat la Strasbourg și în State a revenit în România cu gânduri antreprenoriale. Aici a observat că prăjiturile care se găsesc în toate cofetăriile franțuzești pe care mama lui, Lucia, le făcea frecvent acasă, în Strasbourg, sunt absente pe piața din România. Așa că a deschis un laborator dedicat exclusiv macarons-urilor colorate, a angajat cofetari pe care mama lui i-a învățat rețeta desăvârșită de ea însăși și a denumit acest business Madame Lucie.

Astfel Cupcake PR & Events a început să comunice Madame Lucie – producător de cupcakes și macarons. Exact acum 3 ani. Absolut tot a fost construit de la zero de o echipă sub 25 (pe vremea aia).

Ce-a însemnat, într-un cuvânt, fiecare an de Macarons Madame Lucie?
Fiecare an a avut provocările lui. Dacă primul an a însemnat introducerea produselor pe piață și clarificarea termenilor (macarons ≠ macaroane – paste și cupcakes ≠ brioșe, muffins etc.), în al doilea ne-am concentrat pe poziționarea brandului și dezvoltarea gamei de produse,iar al treilea a însemnat dezvoltarea în franciză și mărirea de câteva ori a capacității de producție.
Într-un cuvânt fiecare an de până acum a fost neașteptat.

3 ingrediente care fac din MML un brand.
Gustul, designul și comunicarea. Nu pot exista unele fără celelalte.

3 elemente care definesc strategia de Facebook.
Vizualul – degeaba faci prăjituri bune, dacă nu le prezinți cum trebuie. 90% din fotografiile pe care le folosim sunt făcute de Edith Frîncu – un excelent Food Blogger, Food Stylist & Photographer.

Comunicarea informală

Consecvența postărilor

Vă vedem pe la tot felul de evenimente. Care au fost cele mai tari colaborări?
Ne alegem foarte atent partenerii. Ne plac business-urile sau evenimentele frumoase, manageriate de oameni pasionați care schimbă ceva în piață. Câteva dintre colaborările/parteneriatele recente care ne sunt foarte dragi: workshopurile și târgul Made in Ro – organizate de designist.ro, parteneriatul cu Something Borrowed Lovely Rentals, relansarea Galeriei Designerilor Români din Cocor, licitațiile Artmark, lansarea editurii Baroque Books and Arts, Noaptea Institutelor Culturale alături de Institutul Francez și multe, multe altele.

3 nebunii pe care poți să le faci mai bine cu un macaron alături.
O ședință foto neconvențională
O cerere în căsătorie pe nepregătite
Un picnic pe terasa blocului, noaptea

3 motive pentru care trebuie să mănânci un macaron înainte de 25 de ani.
Pentru ca nu-ți plac prăjiturile banale. Pentru că-ți place să experimentezi gusturi neobișnuite (unde mai găsești prăjituri cu lime și busuioc?). Pentru o scurtă excursie în Franța (între cursuri și seminarii).
Pin It email