Despre online şi Onlined cu Mircea Grecescu

Iulia Barbu | 29 Iul 2013

Like it, share it, pin it, tweet it.

Are calculator cam de când a învăţat să scrie şi să citească, e pe Facebook şi Twitter de prin 2008 şi e super pasionat de Social Media. E Mircea Grecescu, un tânăr de 23 de ani pe care îl recunoşti uşor după ochelarii negri şi tricourile în dungi, marcă înregistrată. Recent, şi-a făcut propria şcoală de Social Media, Onlined, cu speakeri faini din domeniu, traininguri, internshipuri şi toate cele. Are aşteptări mari de la proiect, dar nu ştie nici el cât de departe vor merge lucrurile. Momentan, tot ce e de ştiut e că între 10 şi 23 august, în Bucureşti va avea loc o şcoală pentru pasionaţii de Social Media. 


Primul tweet.
Primul tweet, mhm, cred că mi-e rușine cu el. Da, mi-e puțin rușine. Sună așa: Chipicao are prea puțină ciocolată. Ce să zic, aveam și eu dilemele mele atunci.

Şi cel mai popular post pe Facebook?
Cel mai popular post de pe Facebook a fost, ironic, o poză de pe Instagram cu o parte din articolul meu din Carevasăzică #6, „Fiind băiet internetul cutreieram”.

Ce îţi place şi ce nu îţi place în Social Media?
Îmi place cumva libertatea pe care ți-o oferă. Îmi plac campaniile deștepte care îți pun mintea la contribuție, îmi place conținutul original. Îmi place că se schimbă încontinuu și că până la urmă ca să fii bun la asta trebuie să fii încontinuu la curent cu ce e nou, altfel pierzi șirul.
Nu-mi place că Social Media sunt considerate panaceu, nu-mi place că oamenii se lasă duși de val fooarte ușor la campanii gen „dă un share și câștigi un iPhone” sau dau click-uri pe toate tâmpeniile, nu-mi place că uneori e zgomot mult prea mare.

Ce e Onlined şi de ce ai vrut să faci o şcoală pe cont propriu?
Onlined e o școală de Social Media pentru studenți. Gratis. Care nu se termină după două săptămâni, ci se continuă pe termen lung.
Pe cont propriu pentru că am simțit că e nevoie de educație pe partea asta. Pentru că suntem digitally natives, mereu în Social Media și dorind să facem o carieră din asta. Pentru că, încet-încet, e momentul ca Social Media să treacă de statutul de „OMG so shiny hai să facem un cont pe Facebook și să îl dăm secretarei să pună poze frumoase care să aducă like-uri” și să se profesionalizeze, ca domeniu. Pentru că studenții au șansa să fie profesioniști în Social Media fără să fie nevoie să se convertească de la o meserie pe care o aveau deja înainte să le placă asta.
Și pentru că se poate :)

Workshopuri&speakeri.
Vine multă lume mișto. Vine Chinezu să ne vorbească despre campanii pe bloguri din trei perspective (blogger, agenție, client), vine Bogdana Butnar să ne vorbească despre cum faci digital planning pentru digital natives, vine Costin Radu să ne spună cum faci conținutul potrivit pentru targetul potrivit, vine Ștefan Stroe să ne spună despre comunitățile de brand în online, vine Andrei Cismaru să ne spună despre strategie de Social Media și despre trenduri, vine Alin Vlad să ne spună despre Inbound Marketing (domeniu, care, din punctul meu de vedere, are un potențial imens și încă neexploatat la noi), vine Auraș Geambașu să ne arate partea mai puțin roz a Social Media... și mai sunt o grămadă de speakeri faini. Lista completă (și în curs de actualizare) este aici.

Cel mai tare feedback primit până acum.
„Este un mic mamut ce vreți voi să faceți.” Asta mi-a dat încredere maximă că facem ce trebuie :)

5 motive pentru a vă urmări.
Pentru că ne scriem povestea în online, pentru că ne place să share-uim resurse care să te pună pe gânduri, pentru că ne-am pus în cap să producem cât mai mult conținut original, pentru că suntem fresh și pentru că urmează niște surprize faine.

Participantul Onlined înainte de proiect.
Mega curios cum e cu online-ul. Pasionat și aproape mereu online. A experimentat una-alta în Social Media, vrea să se prindă care parte din Digital e pentru el. E tot timpul la curent cu ce e nou, atât la noi cât și afară. Face mișto de campanii failed la bere cu prietenii. Sau pe chatul de la Facebook. Îi tremură mâinile când pică Facebook-ul.

Participantul Onlined după proiect.
Resourceful, cu mai multe cunoștințe în domeniu și gata să le pună în practică în orice moment în real life. Într-un internship, de exemplu. Ah, și conectat.

Așteptări?
Mari. Lăsând gluma la o parte, chiar mă aștept la două săptămâni super faine. Mă aștept să plece atât participanții cât și noi mult mai plini de informații despre ce se întâmplă în online-ul românesc și gata să aplicăm tot ce am învățat. Ah, și mă aștept la niște împrieteniri frumoase :)

Cui mulțumiți anul acesta?
Anul ăsta mulțumim așa: Samsung, în primul rând. Apoi Staropramen, La Fântâna, Danone, Nestle, Grupului LOWE, Blogal Initiative, Frank, The Geeks. Tuturor speakerilor care au ales să intre alături de noi în nebunia asta pe termen lung. Partenerilor media care au dus vestea mai departe despre noi. Și nu în ultimul rând tuturor celor care au scris despre noi din proprie inițiativă. Super mulțumiri, ne-nclinăm!

***
Perioada de înscriere la Onlined se încheie pe 31 iulie.
Intră pe site, descarcă formularul de aplicare şi dă-i gata cu ce ştii despre Social Media.

 
Pin It email