Ren Horvath construieşte branduri muzicale

Zoe | Mezdrea | 14 Iun 2013

De la band la brand.

La 25 de ani Ren Horvath îşi termina studiile post-universtare în Londra și încerca să devină producător de film convingând companiile din UK să filmeze în Ungaria şi organiza Sneaker Pimps Exhibition în Budapesta.

Acum are 34 de ani și misiune foarte clară: să transforme trupe în branduri de nivel internaţional. Și face asta organizat, prin Eastaste, o agenţie care furnizează licenţe muzicale în toată lumea pentru proiecte audio-vizuale - filme, TV, ad-uri sau jocuri.

Care este povestea Eastaste? Cum a început totul?
Eram managerul mai multor trupe din Ungaria și căutam tot timpul modalităţi de a obţine mai multă expunere şi finanţări pentru ele. Învăţând mai multe lucruri despre cum se întâmplă lucrurile în industria muzicală şi obţinând feedback util din partea producătorilor din S.U.A., am înţeles că singura modalitate de a ajunge unde vreau era să îmi construiesc un portofoliu solid. M-am mutat la Tel Aviv şi cred că distanţa atât de mare de casă m-a ajutat să îmi construiesc o imagine de ansamblu asupra Europei de est.
Atunci mi-am dat seama că toate trupele alea tari din Europa, care nu au nicio legatură cu industriile de film, TV sau advertising sunt ce căutam. Ştiam din experienţa anterioară cât de mult muncesc trupele astea pentru a se face auzite pe piaţa din afară, aşa că soluția părea a fi aducerea tuturor sub aceeaşi umbrelă. Și astfel s-ar putea forma această masă critică, necesară pentru a doborî barierele.

Cel mai greu lucru pe care l-ai întâmpinat la inceput…
Am făut multe sacrificii la nivel personal. Abia mă mutasem într-o ţară nouă şi în loc să încep să îmi construiesc o viaţă acolo am devenit dependent de ideea asta şi am început să o pun în practică. Mi se părea fascinant cum distanţa nu contează şi puteam să fac totul online. Gergelz Salamon şi Daniel Somlo, vechi prieteni şi colegi din Ungaria, m-au ajutat foarte mult încă de la început în construirea şi creşterea business-ului.

Care a fost cea mai tare zi pentru Eastaste până acum?
Nu apuc să mă entuziasmez niciodată prea mult pentru un lucru, pentru că deja se întâmplă următorul. Totuşi, singurul lucru constant care mă ajută să merg mai departe este cât de bine este primită ideea din spatele Eastaste. Mă bucur de echipa minunată pe care o avem, de trupele, regizorii şi creativii care ne sună să ne propună câte un proiect doar pentru că sunt entuziasmaţi de misiunea noastră şi vor să ne vadă crescând. Primim vibe-uri pozitive de peste tot!
 
Muzică pentru branduri sau transformarea muzicienilor/trupelor in branduri puternice şi cool?
E un fel de piramida lui Maslow. Unele branduri spun „asiguraţi-vă că avem un shoot bun cu produsul, muzica nu e imporantă, găsiţi ceva ieftin care să fie potrivit” şi caută în arhive. Cum urci mai sus în piramidă, începi să auzi mai multe (în materie de muzică) despre cât de important e să cunoşti demograficele, să câştigi credibilitate, autenticitate, brand experience, sinergie, integrare, logevitate etc.

Bineînţeles, există şi anumite limite legate de cât de mult pot intergra anumite branduri muzica în comunicarea lor. Nu toate trebuie să se focuseze pe muzică dar, cu siguranţă, mai mult curaj şi mai multă deschidere s-ar putea să îi ajute la capitolul vânzări, aşa cum s-a întâmplat cu multe branduri până acum. În ceea ce priveşte trupele, ele trebuie să prevadă dacă o colaborare de acest gen le va aduce un beneficiu de imagine sau nu. De cele mai multe ori trupele şi brandurile nu au un limbaj comun şi asta poate deveni o problemă. Atunci când împărtăşesc aceleaşi valori, există beneficii comune şi putem vorbi de o situație profitabilă pentru ambele părți

Care a fost cea mai lungă perioadă în care n-ai dormit?
În vara lui '95: Renato meets rave.

O zi din viaţa ta, în branduri.
Quaker Oats, Chiquita, V8, Cheap Monday, Ykra, Havaianas, Apple, Pilpeled, Reuben, BP Clothing, Podio, Google+, Facebook, Twitter, Tumblr, LinkedIn, Soundcloud, Mixcloud, Bandcamp, Foursquare, Wordpress, RunKeeper, Nike, Raliegh, Kryptonite, Wolfnights, Goldstar.

Cel mai tare concert la care ai fost vreodată...
Beastie Boys, '94, Budapesta. Eram pasionat de skateboarding şi hardcore/punk aşa că a fost un moment destul de important pentru mine, un puşti de 15 ani. Fun fact: înainte să deschidă porţile, mulţimea împingea îngrozitor. Un prieten a încercat să rezolve situaţia şi a început să urineze chiar acolo, aşa că toată lumea s-a dat înapoi chiar atunci când au deschis porţile şi am putut să fugim direct în primul rând.

3 seriale cu un soundtrack cool:
Eastbound and Down, Flight of the Conchords, Enlightened.
 
Ultima piesă pe care ai avut-o pe repeat?
Tenfold Rabbit - Thousand Lights.
 
Cel mai tare brand muzical din toate timpurile…
Napster pentru că au reuşit cu succes să dea o palmă sistemului. Şi ar trebui să mai urmeze ceva. „The devil is back in disguise" sub formă de #corruptindiemachine.

***
ȘI VARIANTA ÎN ENGLEZĂ A INTERVIULUI:

What’s the story with Eastaste? How it all started?
As a band manager I was looking for ways to get more exposure and revenues for the Hungarian bands I was working with. Digging deeper in the music licensing industry and getting useful feedbacks mainly from US music supervisors it became obvious the only way to get through their doors is to bring some muscle in the form of a larger catalogue.

I already moved to Tel Aviv, and I guess this distance from home helped to look at Eastern Europe as a whole. I think i was running when it hit me that all those amazing bands that are keep popping up in the Eastern EU region, not having any connections whatsoever to the film/tv or advertising industries would be the answer. I know from experience how much these bands struggle to get themselves heard outside their countries, so uniting them may reach the critical mass and break down those walls.
 
The hardest thing you had to pull in the beginning was…
I sacrificed a lot personally. Having just moved to a new country, instead of focusing getting my new life and actual surroundings in order, I got addicted to this idea and built it regardless… It was amazing how geography didn't matter and could organise everything online. Gergely Salamon and Daniel Somlo, old friends and colleagues back from Hungary helped tremendously to take it where it is right now, and it's still just the beginning.

Which was the most thrilling day at Eastaste, so far?
I can't let myself be too excited for one thing, as the next one is already on the corner. However, one constant pattern that is great to experience and keeps me going is how sticky the idea behind Eastaste can be. Great to feel the support of our amazing team, the bands and also the directors, creatives who call us up with a project because they like our mission and want to see it grow. Great vibes from everywhere :)

Is it about music for brands or about transforming musicians/bands into strong, cool brands?
One could say it's like the Maslow's pyramid. Some brands might just go "make sure to we have a good shot of the product, the music is not important, just cut there something cheap that fits the mood" and they shop around in a stock library. As you go higher on the pyramid you start to hear more (in terms of music) about the importance of matching demographics, credibility, authenticity, enhanced brand experience, synergies, integration, longevity etc.

Of course there are limits to how much certain brands can incorporate music in their communication. Not all of them need to be all about music, but surely a little more courage and openness might help their sales as it did remarkably well for so many brands. As far as the bands are concerned the challenge is to realize if a deal will work for their image or against. Most often than not bands and brands don't speak a common language and it can become a problem if they want to jump into a more serious relationship. When the core values are shared right on both sides it adds value to both and become a win-win situation. 
 
Which was the longest period spent without sleeping?
The summer of '95: Renato meets rave. 
 
A day of your life, in brands.
Quaker Oats, Chiquita, V8, Cheap Monday, Ykra, Havaianas, Apple, Pilpeled, Reuben, BP Clothing, Podio, Google+, Facebook, Twitter, Tumblr, LinkedIn, Soundcloud, Mixcloud, Bandcamp, Foursquare, Wordpress, RunKeeper, Nike, Raliegh, Kryptonite, Wolfnights, Goldstar.
 
The greatest concert you’ve ever attended was…
Beastie Boys '94, Budapest. I was deep into skateboarding and hardcore/punk so it was a pretty big deal for me as a 15 year old kid. Fun fact: before they opened the gates the crowd was pushing around like crazy. One of my buddies fixed it by starting peeing so suddenly everyone jumped back, right when they opened the gates, so we could run to the front of the stage.
 
3 TV series with cool soundtrack
Eastbound and Down, Flight of the Conchords, Enlightened.
 
The last song that you had on repeat?
Tenfold Rabbit - Thousand Lights
 
Coolest music BRAND ever is…
Napster for successfully smashing the system in the face. There should be another one coming as the devil is back in disguise #corruptindiemachine.
Pin It email