Claudia Tocilă: e important să eliminăm zgomotul

Zoe | 15 Oct 2013

Are 26 de ani și pe cartea ei de vizită scrie Online Communication Manager la Valvis Holding (Aqua Carpatica și Domeniile Sâmburești).

Îi plac girafele, cu toate că n-a văzut niciodată una în realitate. E porecle-free, dar prietenii o alintă „Honey".
Și nu refuză niciodată clătitele cu dulceață de cireșe amare la micul dejun. 

Cum a fost în prima zi de blogging?

Prima zi de blogging a fost grea: oscilam între dorința de a-mi face blog și emoțiile teribile ale primului „publish". Până atunci nu lăsasem nici măcar un comentariu pe blogurile altora deși începusem să citesc destul de multe. Am scris un text absolut banal și plat pe care l-am recitit de 21 de ori înainte și de vreo 15 ori după ca să mă asigur că n-am greșit ceva din prima postare. Am reușit să mai simt la fel atunci când publicam ceva foarte important pentru mine și mă bucur că încă mai pot accesa acele emoții.

Tu ai ales social media sau ea te-a ales pe tine?

Cred că ne-am întâlnit pe drum. Cert e că nu m-am gândit nicio clipă că decizia de a-mi face blog mă va duce într-o zonă profesională nouă, una pe care mi-am dorit-o mereu - comunicarea, dar pe care n-am știut cum s-o abordez. Așa că mi-a dat o mână de ajutor și m-a ales la rândul ei.

3 avantaje și 3 dezvantaje ale unui om care lucrează în domeniul ăsta.

Avantaje:
- Esti mereu foarte informat
- Cunoști o mulțime de oameni noi
- Fiecare zi poate aduce o provocare

Dezavantaje:

Exact aceleași. Sunt zile în care chiar NU.

Cea mai tare chestie pe care o poate face un blogger e...

Să scrie cel mai bun, mai personal sau mai documentat text din viața lui și apoi să dea publish. Mi se pare că a-ți face un blog e un act de curaj și, pentru fiecare dintre noi, a te expune în scris astfel încât alții să citească și să se bucure de ce ai scris acolo e cea mai tare chestie.

Ți se oferă ocazia să alegi orice brand din lume și să lucrezi pentru el, doar că trebuie să semnezi un contract pe 10 ani. Pentru cine ai face asta?

Sunt aproape sigură că aș colabora cu placere și mai mult de 10 ani cu un brand în care cred, așa cum e de exemplu cel pentru care lucrez acum, dar elementul de constrângere m-ar face să refuz orice astfel de oportunitate. A fi creativ și eficient depinde enorm de libertatea pe care o ai atât la locul de muncă, dar și în alegeri. În plus, nu cred că brandul care ar obliga pe cineva să lucreze timp de 10 ani ar fi un „dream job” și denotă o lipsă de încredere în resursele proprii.

3 lucruri pe care le poate face un blogger pentru un brand mai eficient decât orice altă metodă de promovare.

Să se informeze cu adevărat despre ce înseamnă acel brand: filosofie, tehnologie, obiective.
Să nu se asocieze cu branduri concurente. Măcar nu în același timp!
Să nu intre în scandaluri, brandurile evită bloggerii care își pierd credibilitatea prin certuri pe bloguri.

5 bloggeri de admirat.

Cristina Bazavan – pentru perspectiva diferită pe care o oferă și căldura pe care o emană textele ei.
Zoso – pentru că munceste mult și știe.
Chinezu – pentru că schimbă regulile jocului
Alin Vlad – pentru că e unul dintre cei mai organizați oameni pe care îi urmăresc în social media
Vlad Petreanu – pentru că nu-mi amintesc niciun articol de-ale lui cu care să nu fi fost de acord, pentru că e un jurnalist în adevăratul sens al cuvântului.


Plăcerea ta vinovată pe rețelele sociale e...

Să pierd vremea pe Pinterest duminica și să urmăresc vedete din străinătate pe Twitter.

Care a fost cel mai frumos lucru care ți s-a întâmplat tocmai pentru că lucrezi în social media?

Cel mai frumos lucru a fost și este in continuare faptul că simt că învăț foarte multe despre oameni: despre reacțiile lor, despre modul de a face alegeri, despre ce-și doresc cu adevărat. Sunt lucruri pe care le-aș fi învățat în timp și la care eu beneficiez de un drum accelerat, făcându-mă și pe mine să mă adaptez mai repede. Dacă e ceva de care n-o să scăpăm în viață este tovărășia altor oameni și de aceea pentru mine e important să „îi știu” din ce în ce mai bine.

Ce se face bine la noi când vine vorba de social media și ce clar nu-i pe drumul cel bun?

Cred că e foarte bine că social media a devenit importantă pentru majoritatea companiilor din România și cred că noile soluții creative de a comunica pentru ele sunt in direcția foarte bună. Ce cred eu că nu e mereu în direcția bună e faptul că nu tooată lumea înțelege că ce e „la carte”  nu se aplică tuturor. Atunci când companiile își cunosc bine utlilizatorii, le pot da ce-și doresc, nu „ce se cere.”

Dacă n-ar mai fi Facebook probabil că...

Mulți dintre noi nu ne mai cunoșteam, nu mai aveam aceleași joburi, iubiți, prieteni, credințe, surse de informare, locuri preferate. Ne place sau nu, Facebook ne-a schimbat și ne schimbă profund alegerile, în sensul că ne oferă mai multe și, utilizat cu responsabilitate, ne rafinează. Pentru asta e important să eliminăm „zgomotul” și să urmărim mai mult oamenii și subiectele care ne pot face să creștem – cultură, opinii (argumentate și deștepte), frumos, sensibil, dur, necosmetizat. E dificil și uneori nu mai e doar amuzant, dar urmărind oameni care merită, Newsfeed-ul poate deveni chiar util.
Pin It email