Andra Zaharia: primul publish - cea mai bună decizie

Zoe | 10 Oct 2013

Bloggin-ul e un punct de plecare, un liant, un canal de diseminare a informației, dar dincolo de blog trebuie să lăsăm ceva în urmă, ceva palpabil, real, valoros.

Ce-ți mai amintești din ziua în care ai scris primul post pe blog?

Era 1 ianuarie 2008, iar eu îmi promisesem că voi încerca ceva nou anul acela. Citeam bloguri de ceva vreme, așa că am zis să experimentez cu un blog. Eram în mica mea cameră de cămin din Grozăvești și acel prim „publish” s-a dovedit a fi una dintre cele mai bune decizii pe care le-am luat vreodată. 

De ce-ți place să lucrezi în social media?

Social media pentru mine a fost punctul de intrare în comunicarea digitală, pornind de la o pregătire în zona relațiilor publice. Am găsit în acest domeniu al comunicării online satisfacția unor rezultate palpabile, bucuria lucrului alături de oameni inovativi și entuziasmul provocărilor constante, care merg de la noi opțiuni oferite de platforme până la inovații majore, care modifică modul în care comunicăm și trăim. 

Cei 3 oameni de la care ai învățat/furat cu folos și cărora le vei fi mereu recunoscătoare.

Cu siguranță primii oameni care și-au pus amprenta asupra carierei mele au fost părinții mei, care mi-au oferit ocazia să-mi dezvolt multiple abilități și care m-au motivat, prin exemplul personal, să mă autodepășesc constant. Lor le datorez enorm. Apoi au fost profesorii mei de la Facultatea de Litere a Universității din București, doamna profesoară Adela Rogojinaru și domnul profesor Mihai Dinu. Și, nu în ultimul rând, ci doar în ordine cronologică, Bobby Voicu, care mi-a oferit primul meu job și care mi-a devenit mentor. 

Cea mai deșteaptă chestie pe care a făcut-o un blogger român a fost...

Să facă mai mult decât blogging. :) S-au întâmplat multe lucruri în blogosferă și e greu să pun punctul pe „i", însă proiectele transformatoare au început când bloggerii au ieșit din zona lor de  confort, când au cunoscut oameni din zone adiancente sau complet diferite, alături de care au transformat ideile în realitate. Bloggin-ul e un punct de plecare, un liant, un canal de diseminare a informației, dar dincolo de blog trebuie să lăsăm ceva în urmă, ceva palpabil, real, valoros. 

3 branduri din lumea asta pentru care ai lucra oricând 3 luni fără să-ți iei bani.

Cu siguranță primul brand ar fi ARCA - Asociația Română pentru Cosmonautică și Aeronautică, care sunt foarte aproape de a câștiga premiul Google Lunar X Prize de 30 milioane de dolari. Al doilea brand ar fi Heineken, fiindcă am o admirație profundă pentru acest brand și pentru evoluția sa. Iar al treilea ar fi Farmec, un brand pe care îl susțin și în care cred enorm, datorită eforturilor pe care le fac, a oamenilor din echipa lor și datorită produselor excelente pe care le oferă. 

3 lucruri pe care le poate face un blogger pentru un brand mai eficient decât orice altă metodă de promovare.

În primul rând să scrie cu pasiune și sinceritate. Aceste două caracteristici transpar în orice context. 
Al doilea lucru ar fi să cunoască offline oamenii cu care interacționează online, fiindcă abia atunci va putea stabili relații și va putea descoperi valoarea acestora. 
Un al treilea lucru ar fi să facă mai mult decât blogging, fiindcă experiențele pe care le avem și lucrurile pe care le învățăm sunt cele care ne hrănesc și care ne dau idei pentru a scrie articole care să aducă un plus de valoare publicului nostru. 

Cea mai tare pagină de Facebook din lume e...

Nu știu dacă este chiar cea mai tare pagină din lume, însă cu siguranță este una dintre cele mai valoroase: www.facebook.com/TED

Care a fost cel mai frumos lucru care ți s-a întâmplat tocmai pentru că lucrezi în social media?

Faptul că am avut privilegiul de a petrecere 48 de ore pe mare alături de echipa ARCA, în 2010, și am văzut cum o echipă excepțională construiește un vis dincolo de ceea ce ne putem imagina. Nu am crezut vreodată că aș putea să fiu printre acești oameni și a fost pentru mine o experientă pe care nu o voi uita niciodată! 

Ce se face bine la noi când vine vorba de social media și ce clar nu-i pe drumul cel bun?

Cred că la noi se experimentează mult, ceea ce e tot ce poți face într-un domeniu atât de nou și de puțin (auto)reglementat ca social media. Mai cred că sunt oameni care muncesc bine și care vor să facă lucrurile așa cum trebuie, cu efort, seriozitate, responsabilitate și implicare. Cred că e important că există o dorință de a învăța cât mai mult.

Din păcate, mai sunt și unii dintre cei care lucrează în social media, ca și în alte domenii, care încearcă să găsească anumite scurtături sau rețete ale succesului care să-i ajută să ardă etape. Însă știm cu toții că o astfel de strategie nu poate da roade. Fără o viziune pe termen lung și o înțelegere reală a posibilităților și limitărilor acestui domeniu nu putem spera să facem un progres real în rezultatele obținute din social media. 

2 posturi pe care crezi că o să le pui pe Facebook în maxim 2 ani de zile.

Unul dintre aceste posturi sper din tot sufletul să fie un share la statusul ARCA ce va anunța că racheta construită de ei a ajuns pe Lună și că au câștigat Google Lunar X Prize. Am certitudinea că așa va fi!
Iar al doilea sper să fie că am reușit să mai învăț o limbă străină, lucru pe care mi-l doresc foarte mult. 
Pin It email