Almanahe.mic se dă în online de mai bine de-un an, are și-un magazin plin cu minunății, a trecut de 26.000 de fani și are în spate doi oameni frumoși, cu experiență în advertising, care știu cu art direction, copywriting și programare - dar astea sunt deja detalii "istorice", așa că i-am mai tras puțin de limbă, pe rând și împreună, pe Cosmin Nițu și Iulian Bărbulescu, jumătățile de boss din spatele jucăriei.
De ce pe Facebook?
Pentru ca „Share", „Like", astea. De fapt, nu neapărat „Share" dar ceva pe care care să-l vadă toată lumea.
Avem și site dar nu interesează pe nimeni, nici pe noi, se pare, pentru că nu l-am mai updatat de mult.
Cât mai e joacă, umor, distracție și cât se duce spre strategie de promovare a unui „brand" construit în online, de întreținere a unei comunități?
Noi ne dorim să fie numai joacă și distracție (umor doar dacă iese). Dar pentru că suntem niște obsedați cu capul în cutia publicității, alunecăm repede în fițe de genul „brandul almanahe.mic” sau “publicul țintă almanahe.mic” și începem să ne stresăm dacă un anumit almanah pe care vrem să îl dăm o să prindă sau „la ce ora să dăm ca să avem reach mai bun.
De asta o data la câteva săptămâni ne mai dăm câte 2 perechi de palme peste ceafă unul altuia, să ne revenim (virtuale palmele, pentru că nu suntem violenți). În plus, nu știu de ce o pagină de Facebook este considerata o comunitate, pentru că nu cred ăa au neapărat altceva în comun în afară că le place ce postam noi. Pe principiul asta orice site cu „comentarii” este o comunitate.
3 chestii pe care le aduce almanahe.mic în News Feed și pe care n-ai cum să le găsești în altă parte.
Păi... în primul rând un almamah mic. Deși nici asta nu e unic pe News Feed pentru că sunt destui care iau almanahele, taie semnătura și le postează din nou pe paginile lor :). Nu ne-am propus să facem lucruri nemaiîntalnite ci doar ce ne taie capul. Ăsta e singurul „promise" pe care brandul almanahe.mic îl face target-ului, vorba publicitarului.
Ce e mai bine în viața voastră de când cu almanahe.mic? Dar „nu neapărat bine, însă altfel"?
Păi de când almanahe.mic - interviuri, invitații, evenimente. Much glam, such wow.
Cu siguranță este bine că avem jucăria noastră cu care facem ce vrem și culmea e că peste 26.000 de oameni se distrează cu noi, mai mult sau mai puțin. Ceea ce trebuie să recunosc că e tare. Mai puțin tare este că lumea care abia ne cunoaște se așteaptă să îi facem să râdă. Și oricât îmi plac glumele mele, este o presiune la care fac față greu.
3 comunități care vă fac concurență/vi se pare că vorbesc aceeași limbă?
Cred că trăim într-o lume prea competitivă. Noi nu concurăm nu nimeni și sper eu ca nimeni să nu concureze cu noi. E atat de puțin content original și de calitate în .ro încât cred că e loc sub soare pentru mult mai mulți.
Oricum nouă ne plac oamenii, oamenii care produc conținutul nu „comunitățile” lor care, după cum spuneam mai sus, nu prea înseamnă mare lucru. Și nu aș vrea să nominalizăm pe careva, să nu creadă ceilalți pe care îi uităm că nu ne place de ei :)
Dacă ar fi să vă asociați cu un alt brand, pe gratis, care ar fi îndeajuns de tare?
Nicușor Dan.
Serios, nu ne-am asocia gratis cu niciun brand. Din principiu. Este aberant să lucrezi gratis pentru un brand al cărui singur scop pe lume este sa faca profit (oricât de cool și de selfless vrea el să ne spună că este).
Dacă vorbim de non-profit, ascultăm orice propunere și, dacă ne place sau este o cauză pe care o considerăm importantă și se și potrivește cu ce facem noi de vreun fel, ne băgăm cu cea mai mare plăcere. Pentru proiecte social-politice în care credem ne și autopropunem. :)
Cel mai tare „moment" din istoria almanahe.mic...
Nu pot să îmi aduc aminte un moment anume, tare - istoria noastră este mai degrabă un șir lung și oarecum constant de momente fragede.
Ne-am simțit foarte bine la evenimentele offline la care am participat. (Street Delivery, expoziția noastră în Trafalgar Pub)
almanahe.mic în maxim 25 de cuvinte
Aici las copywriter-ul să abere... pardon, să explice. Iulian, ai legătura:
Bazarul vizual al limbii românești.
Aveți 5.000 euro la dispoziție ca să faceți ceva „mare și tare" cu almanahe.mic în offline. Care-i scenariul?
5000 de euro și-ți spunem. :)
Asta e varianta arogantă de a spune că „habar n-avem", pentru că n-am văzut în viața noastră atât bănet.
Ce-ar trebui să se întâmple ca să lăsați totul baltă?
Să nu mă mai distrez când le fac (Cosmin)
Să devină plictisitor. (Iulian)
almanahe.mic la început de 2015 - ce-o să arate sigur altfel? (în cifre, vorbe și/sau imagini)
Nimic nu e sigur pe lume. Cu cea mai mare sinceritate: habar n-avem cum or să evolueze lucrurile. Le lăsăm libere, să vedem unde ne conduc.
De exemplu, o să avem un nou președinte, poate asta o să ne influențeze, cine știe? Poate până atunci o să fim obligați să facem și varianta cu caractere chirilice.