Etichete cool, de la Beck’s

Iulia Barbu | 18 Iun 2013

De admirat pe terase din 22 iunie.

Când etichetele berii tale sunt semnate de M.I.A., Seed, Freegums și Bert Rodriguez știi că brandul tău e hip. Spre deosebire de majoritatea berilor germane, care pun accent pe tradiție, Beck’s a venit cu un concept diferit, cu un vibe artistic foarte pronunțat. De așteptat, mai ales că de-al lungul timpului a fost susținut de artiști mari precum Yoko Ono și Andy Warhol.

După ce a rulat un an în SUA, Germania, Italia, Turcia și alte câteva țări, campania Live Beyond Labels a ajuns și în România. A fost implementată de  agenția Lowe & Partners sub denumirea „Vezi dincolo de etichetă” și s-a desfășurat pe mai multe secțiuni, atât în online, cât și în offline.

Focusul campaniei a fost concursul „Creează o etichetă”, desfășurat între 8 februarie și 12 aprilie. Tinerii artiști au fost invitați să conceapă noile etichete Beck’s, fie că era vorba de ilustrație, pictură sau fotografie. Guideline-ul: cât mai original. Juriul a fost format din reprezentanți ai companiei, împreună cu Noper (artist grafic) și Valentin Tanase (pictor). În mare, ideea era să dai unui brandului un aer cool, diferit, cât mai ancorat în spiritul tineresc contemporan.

Fiecare artist a ținut să redea ceva diferit. Ideea concepută de Gabriela Nedelcu, una dintre câștigătoare, „clepsidra gândurilor”, e „o încercare de a măsura potențialul infinit al minții umane și o țesătură de gânduri creatoare interconectate care au puterea de a se materializa.” Pentru Gabriela, „concursul a fost conexiunea cu ceea ce este autentic, creativ, un mod de a  gândi și a mă  manifesta liber și responsabil.

Pentru participanți concursul nu a reprezentat doar stimularea unui proces creativ, ci și o ocazie de afirmare. „Faptul că sunt unul dintre câștigători reprezintă o împlinire și o recunoaștere extrem de importantă a muncii mele. Lucrez în domeniul creației și al graphic design-ului de aproximativ nouă ani și pot spune că mă simt onorat de aceast premiu acordat de un juriu de specialitate compus din artiști de valoare.”, spune Tiberiu Militaru, un alt câștigător, designer al etichetei „Trials”.

Rezultatele?

Mii de români s-au înscris la concurs visând să fie cei care semnează noua etichetă Beck’s. Peste 15.000 de oameni au intrat pe platforma online să-și voteze favoriții.
În plus, patru tineri (Domițian Tâncabă, Cristian Garcia, Tiberiu Militaru și Elena Nedelcu) fericiți că etichetele desenate de ei vor fi pe sticlele speciale ce vor intra pe piață 
din 22 iunie.
Pin It email