Gabi Kirmaier creşte (odată cu) Gingerpen

Iulia Barbu | Mezdrea | 04 Iun 2013

Nu e o idee bună să te ocupi de TOT, e bine să decizi din prima secundă nișa ta și să devii expert în acest domeniu – cu cât mai restrâns, cu atât mai sănătos.

La 24 de ani, Gabriel Kirmaier are propria sa agenție, Gingerpen, la care este web-designer. Înainte de asta a studiat fotografie la UNArte și a lucrat pentru mai multe agenții, printre care și Leo Burnett. De curând a început să se ocupe de Chenar.ro, un site care îmbină designul grafic cu jurnalismul, proaspăt lansat, pe 30 mai. Când nu face niciunul din aceste lucruri, cântă într-o trupă de rock alternativ, Moebius, alături de alți patru prieteni. Iar în restul timpului îl vezi hoinărind prin Control.
 
Gabi Kirmaier într-o listă de zece cuvinte.
Radical, „căminos”, parc, ultima oară, ghimbir, vintage, stins, hamac, dimineață, plan.
 
Dar în zece branduri?
Tchibo Espresso Sicilia, Kalkhoff, Holsten Weizen, Control, Gretsch, Google Creative Lab, Smashing Magazine, Pobeda, covrigăria Luca, European Heritage.

Agenție mare vs. propria agenție.
În principiu, diferența este bugetul, care schimbă tot. Bugetul la agenții mari vine lucrând cu conturi imense pe termen lung, ceea ce permite subdivizionarea proiectelor. Pentru orice task există angajatul potrivit care livrează calitate superioară. În felul ăsta, proiectele sunt fluide și corecte. Asta înseamnă mai mule lucruri, din punctul meu de vedere inevitabile: angajații sunt focusați strict pe ceea ce fac, brief-urile sunt împlinite, clientul e fericit, dar proiectele nu sunt transparente pentru toata lumea în firmă, ceea ce ar înseamnă mai multă implicare.

În schimb, o agenție mică nu permite atât de multe subdivizionări, ceea ce înseamnă de multe ori (cel puțin în cazul nostru) că designerul, client service-ul și project managerul sunt aceeași persoană. Înseamnă o responsabilitate crescută, dar mult mai multă implicare în proiecte, ele fiind total transparente. Nu lucrăm cu conturi mari și pe proiecte de lungă durată, ci mai degrabă cu startup-uri. Personal, prefer mai degrabă asta. Putem să ne apropiem mult mai mult de client, să avem o înțelegere mult mai bună a businessului lor – care sunt fascinante toate ! Simt o libertate mult mai mare când lucrez pe partea de creație, nu simt că îmi distrage atenția partea de managing, dar e adevarat că e mult mai mult stres și e mult mai greu să te detașezi de muncă (nopți și weekenduri la birou).

Până la urmă ce e Ginger Pen și ce faceți voi acolo?
Gingerpen este o agenție specializată pe cele mai moderne soluții web. Asta este prezentarea oficială, într-o singură propoziție. Vreau să cred ca ne și reprezintă. Cu offline-ul nu lucrăm deloc, ne bazăm doar pe web – începând de la site-uri de prezentare și e-commerce prin aplicații mobile, până la marketing online. Încercăm să urmărim ultimele tendințe, pentru asta suntem la punct cu ultimele modernizari în limbajele de programare și trendurile actuale de funcționalitate, design și experiență de user.

Gingerpen este cea mai roșcată agenție de web din România. De ce? It grew on us ! Pentru că numele vine de fapt de la ghimbir. Nu-i așa greu să alegi numele unui brand dacă nu te chinui mult. Îmi place ghimbirul, așa că de ce nu Ginger_____ ? Pen e potrivit.

Dar Chenar?
Chenar.ro este un side project Gingerpen, creat împreună cu Liviu Bărbulescu, care este responsabil pentru proiecte de ilustrații și animații în cadrul agenției. Chenar este o revistă online care îmbină jurnalismul cu graphic design. Targetul nostru este tinerimea care este interesată de cele mai recente albume aparute până la războiul din Siria, totul prezentat într-un mod inedit: prin ilustrații.

Articolele o să fie prezentate într-un slideshow de ilustrații și textul în articol va fi secundar. Asta o să ofere cititorului o experiență confortabilă, pentru că este un lucru știut că oamenii nu citesc web-ul, ci scanează cu privirea. Ni se pare că ceea ce facem noi ar fi trebuit să existe de foarte mult timp. Avem o echipă de jurnaliști care vor asigura documentarea și formularea articolelor, iar eu cu Liviu vom crea ilustrațiile. Aproximativ 1-2 de slideshow-uri pe zi.

Un moment de neuitat de la job.
Momentele de neuitat de la job sunt mai degrabă în afara jobului. Am participat la niște conferițe extraordinare de web în România și în Anglia, iar teambuildingurile au fost mereu distractive. Le numesc aici teambuilding ca să sune foarte oficial, dar, de fapt, sunt ca niște excursii cu prietenii. Pentru că asta suntem noi aici, un grup de prieteni. Ne respectam fiecare în domeniul lui și bem în cinstea noastră când e cazul.

Trei branduri pentru care ai lucra fără bani jumătate de an.
Google ar fi în mod sigur pe primul loc. Google e genial! Cam atât. Și aș mai face materiale promoționale pentru anumite trupe muzicale.

Trei campanii de ținut minte.
Prima care îmi vine în minte este campania pentru covrigii Boromir, de la Propaganda. Bravo!
 
Mi-a plăcut foarte mult campania de la WWF, care a avut reach de peste 250.000 de persoane cu un singur afiș.
 
O agenție de turism a făcut o campanie sub forma unei oferte de job. „Căutam angajat într-o insulă privată care curață piscina timp de 6 luni pentru 600.000$” – Au avut 7.000.000 de vizitatori și au primit 34.000 de c.v.-uri. În plus, au arătat că și un brand mic poate dea o lovitură imensă.
 
Ce îți place mai mult și mai mult la industria asta?
 Cel mai mult îmi place că nu știu ce o să îmi placă cel mai mult în viitor – atât de repede se schimbă totul și este fascinant. 2012 era chiar radical diferit față de 2013 și suntem abia în iunie.
 
Cinci lucruri pe care le-ai învățat de când ai deschis agenția, pe care ai vrea să le știe și alții.
Cred că e valabil în orice domeniu: de fiecare dată o sa îți imaginezi cum o să fie flow-ul proiectului în care te bagi, ei bine, în fiecare caz va ieși ceva total diferit la sfârșit. Neprevăzutul poate să fie și interesant.
 
Networking is GOD ! Iarăși am impresia că e valabil în orice domeniu urmatoarea regulă de aur: cel mai important este prezența ta în comunități sociale, chiar mai important decât munca pe care o faci. Posibilitățile sunt nelimitate.
 
Nu e o idee bună să te ocupi de TOT, e bine să decizi din prima secundă nișa ta și să devii expert în acest domeniu – cu cât mai restrâns, cu atât mai sănătos.
 
Nu călca pantalonii la munca! Încearcă să te delimitezi cât mai mult de viața personală și după muncă să te detașezi, pentru un randament mare și, well... , ca să nu înnebunești.
 
Organizarea este grea. La început ai buget limitat, ești pe cont propriu și totuși trebuie să fii foarte profesionist, punctual și atent la toate. Noi, la birou, folosim aplicația Trello.
Pin It email