Bere belgiană şi schimbări de nume

Zoe | 29 Apr 2013

75.000 de fani într-o zi

Ești TBWA Bruxelles și prestezi pentru al doilea brand de bere din Belgia. Doar că vine momentul acela în care liderul de piață e cel mai mare berar al lumii și te bate cu o cotă de 4 la 1.

Și-atunci, dacă mai ai noroc și berea pentru care faci de ceva vreme campanii tari are același nume ca o bună parte din belgieni... se face de-o familie mare, se lasă cu petreceri și cereri în căsătorie pe Facebook.
Pe scurt: Maes e al treilea cel mai popular nume de familie din Belgia. Și așa se cheamă și berea asta. Drept care TBWA a început un direct mailing imens, cu niște coduri unice, spoturi radio, TV-uri, outdoor-uri și o aplicație pe Facebook* și a dat câte un butoi de bere pentru toți cei cu numele ăsta.
Mecanismul a fost simplu: aveai codul, te înscriai pe Facebook, alegeai un bar - locație Maes și stabileai o zi în care să vii cu 22 de prieteni ca să vă primiți butoiul de bere.

Ce s-a întâmplat? Și-au triplat numărul de fani în mai puțin de 3 săptămâni, au adunat 75.000 de fani într-o singură zi și au ajuns în primele 6% dintre paginile de brand din toată lumea din punct de vedere al interacțiunii. Plus că, cel puțin în online, Maes a devenit cel mai popular nume de familie, pentru că lumea a început să-și schimbe username-ul.
Dar probabil era de așteptat, că doar prin 2009 au reușit într-o săptămână să schimbe niște obiceiuri de consum printr-o campanie care a trimis camioane prin toată țara să dea la schimb lăzi de Maes pentru lăzi goale, majoritatea ale competiției. Și apoi au și dat proprietarilor inițiali lăzile înapoi. Pe bani.
Iar când și-au mutat depozitele și-au rămas cu 6.000 de butoaie pline, le-au dat belgienilor spre adopție.

***
Credits:

Directori de creație: Jan Macken, Gert Pauwels
Echipa creativă: Jasper Declercq, Ivo Mertens, Geert Verdonck, Menno Buyl, Chiara de Decker, Pol Sierens
Client service: Jochen De Greef, Marko Van Dyck
Strateg: Kacper Wozniak

Pin It email