Ana e prin publicitate de prin 2006. Și a început în România, dar între timp a ajuns la Saatchi Frankfurt și în prezent e la Saatchi Berlin.
Și-ar dori să scape de ticul cu masacratul șuvitelor de păr prin tehnica mosorel (rulatul obsesiv al șuviței pe deget), și-ar lua un arici ca pet pentru că-l consideră cartea de vizită perfectă, iar pentru că nu știe dacă buline sau dungi, cel mai bine e să fie bungi.
Ce scrie pe cartea ta de vizită?
Scrie că țin la copaci prea mult ca să am cărți de vizita. Care altfel, dacă ar urma trendul formulărilor de azi, ar zice "head of integrated non-german copywriting". Adică-s singura din birou care scrie și proof read-uiește tot ce nu-i în germană. Da’ de fapt sunt copywriter.
București-Frankfurt-Berlin. Până acum ai o poveste frumoasă, intensă, cu zâmbet.
Poți s-o scrii în maxim 3 tweet-uri?
Povestea completă e Brăila – București – Frankfurt – Berlin – Londra (coming soon). Bucureștiul e singurul pe care mi l-am propus și planificat cu atenție și metodă. Restul sunt întâmplări și coincidențe (fericite). Ceea ce înseamnă că eram mai preocupată de viitorul meu la 17 ani decât sunt acum. Mda.
5 lucruri care nu lipsesc niciodată de pe biroul tău.
Cred că multe lucruri ar trebui să lipsească de pe biroul meu (vezi foto). Ce nu lipșeste nici după o rundă de curățenie generală:
Apă, ceai, cafea (de cele mai multe ori în același timp)
Ceva cu barbă
Colecția incompletă de PEZ
Un pachet de la Amazon pentru cineva din țară, care a comandat de pe .de
Cea mai deșteaptă chestie pe care ai învățat-o de când nu mai lucrezi în România.
Poți să obții aproape orice și să scapi cu multe rahaturi dacă știi să:
1. frazezi „nu" să sune ca „da" dar să rămână în continuare „nu"
2. zâmbești naibii, că nu te costă nimic.
Duminica perfectă în maxim 10 branduri.
Vitamix, Nike, Apple, Aesop, The Barn Berlin, Dazed and Confused, Peugeot (bicicleta), Soho House Berlin (pe membership-ul altcuiva), Asla Vital pudră de argilă pentru tratamente cosmetice.
Cele mai groaznice 15 minute din ultimii 2 ani și ceva au fost când...
Urma să scriu despre accidentul de bicicletă din Frankfurt și cele x minute de blackout, ambulanță, spitalizare și cicatrice, dar tocmai am aflat că nu am 27 ani așa cum credeam și spuneam tuturor celor care mă întrebau.
2 sfaturi geniale pe care le-ai urmat, pe care nici măcar nu le cerusei.
1. Să nu devin o plantă de birou.
2. Sa nu trimit work-ul cu mult înainte de deadline, chiar dacă e gata.
5 chestii care s-au schimbat în publicitate în ultimii 3 ani și nici prin cap nu-ți trecea c-o să le prinzi.
Se poartă ideile care par venite mai degrabă de la un planner cu insight-uri bune decât de la un creativ pe droguri.
Consumer generated content & experiments. Motivul pentru care atunci când mai vezi cate un „Epic split" e epic.
Dacă-i share-uit pe Facebook, e un ad bun. Dacă-i share-uit pe Facebook, de oameni care n-au nicio treabă cu industria, e un ad genial.
Publicitatea e un job (sau poate e doar diferența dintre Ro și Ger).
Publicitarul nu e artist (sau poate e doar diferenta dintre Ro și Ger).
Brandul pentru care ai lucra 3 luni pe gratis este...
Nike.
3 oameni de la care ai învățat multe. Și vrute, și nevrute.
De la Marius Pawlitza am învățat basic Photoshop și cum să zici „sănătate" în germană, în plin sezon de răceli.
De la Jorg Riommi am învățat că trebuie să insiști până când se întâmplă pentru că rar se întâmplă de la sine. Plus alte vrute și nevrute.
De la Miley Cyrus am învățat că nu contează cât te înjură lumea, dacă ești consecvent până la urmă se obișnuiește cu tine și nu mai trebuie să schimbi ceea ce ești.
Dacă n-ai mai face publicitate...
Aș deschide un smoothie bar. Aș face design de vitrină de magazin. Iar când mă uit (naiba știe de ce) la excursii de 15 mii de euro în Bali, îmi imaginez cum ar fi să mă angajez ca soție de miliardar.
Ce ai vrea să poată să-i zică Ana de peste 10 ani Anei de-acum?
You did the right thing.