Alexandru Tunaru: social media e fidelă, dar cu toane

Zoe | 17 Oct 2013

Pe cartea lui de vizită scrie mare NEXT iar în spate, jos și mic de tot, Social Media Manager.

26 de ani, rac (nu e relevant pentru el, dar știe că pentru fete și mame e important).
Își petrece zilele pe Facebook-ul lui sau al clienților. Spune des și fără nicio logică „genial” - semn că se bucură de viață și de tot ce întâlnește. Sau că are (autoirnonie fină insert) „un vocabular sărac". 
Îi plac câinii și porcii de Guineea - a hotărât asta acum vreo trei ani când și-a dat seama că nu are animale preferate și a făcut un brainstorming de unul singur.


Ce-ți mai amintești din ziua în care ai scris primul post pe blog?

Îmi amintesc că am vrut să scriu un pic altfel decât ce se scria pe majoritatea blogurilor. Adică să scriu rar și bine. Astfel că am făcut o analiză cât de complexă m-a dus pe mine capul a unui spot tv - „Cartea de buzunar” de la Jurnalul Național.

După un timp mi-am dat seama că nu fac nicio afacere cu stilul ăsta și am încercat să găsesc un echilibru între calitatea și recurența postărilor. Încă mai încerc.

Tu și social media - relationship status.

E „complicated” fiindcă nu știm ce vrem unul de la altul. Eu am momente când îmi doresc o relație de lungă durată, dar imediat o înșel cu gânduri de a-mi lua lumea în cap: cum ar fi să devin blogger cu normă întreagă? Sau să devin un specialist de social media cu doi clienți, pentru care să pun zilnic poze de pe Google? Sau, și mai tare, dacă aș fugi la țară și m-aș ocupa de agricultură?

Ea îmi e fidelă, doar că uneori nu îi mai înțelege nimeni toanele: ba crește Pinterest-ul, ba vine Facebook și cumpără Instagram. Apare Vine, ba nu, stai că scoate Instagram video-uri. Probabil de aia e la genul feminin.

3 oameni din industrie cu care ai vrea să lucrezi.

Nu prea cunosc vedetele. Îmi plac oamenii mai puțin cunoscuți, dar care își fac treaba bine. Serios, chiar nu am nicio persoană cu care mi-aș dori foarte mult să lucrez.

Cu ce brand crezi că ai putea să lucrezi în exclusivitate, pe o perioadă de minim 5 ani?

Cu un brand care are ce comunica pe toate canalele și care investește în Social Media. Nu trebuie să iubesc produsul sau serviciile, atâta timp cât cred în ce comunicăm eu și echipa mea. De exemplu, mi-a plăcut foarte mult să lucrez pentru Timișoreana, în perioada în care eram la GreenPixel. Deși am un regret că brand-ul ăsta m-a prins la începutul experienței mele profesionale. Un alt brand pentru care mi-a plăcut să lucrez a fost Matache Măcelaru.

Top 3 campanii  desfășurate în România pe care ai fi vrut să le gândești tu.

Mi-ar fi plăcut să lucrez pe #varaincap. Cred că ideea avea un potențial mare și mi-ar fi plăcut să fiu unul dintre cei care o dezvoltă.
Îmi plac pauzele de la Kit-Kat, alături de campania „Iei pauze, alegi vacanțe tari!”. Și, poate și fiindcă încă mă simt aproape de brand, m-a prins ideea celor de la GreenPixel pentru Timișoreana „La tradiții vechi, colindători noi”.

3 lucruri pe care le poate face un blogger pentru un brand mai eficient decât orice altă metodă de promovare.

Să citească mai mult decât scrie, să facă mai mult decât scrie, să scrie mai mult decât promovează.

5 bloggeri de la care ai învățat/furat multe.

Îmi place Cristi Manafu pentru că se păstrează într-o zonă în care e greu să îl critici, chiar și dacă ești hater.
Apreciez cum a reușit Răzvan Baciu să fie recunoscut pentru tot ce ține de video.
O citesc pe Elena Cîric pentru că are o viață care îi dă subiecte despre care să scrie.
Mi-s foarte dragi bloggerul și omul Oana Brătilă fiindcă sunt constanți și își respectă principiile.
Și de mine îmi place, deși sunt singurul de la care învăț din greșeli.

Cea mai tare pagină de Facebook din lume e...

Asta e o pagină pe care, când am descoperit-o, am savurat-o ca pe o carte.

Care a fost cel mai frumos lucru care ți s-a întâmplat tocmai pentru că lucrezi în social media?

Faptul că am avut ocazia să construiesc #construim
Și un proiect care a rămas (pentru mine) ca etalon de „câte poate face un om de Social Media cu un telefon, dintr-un autobuz în fața căruia niște ciudați care iubesc fotbalul aleargă pe stradă cu o minge”: Drumul Mingii, Timișoreana.
 
Ce se face bine la noi când vine vorba de social media și ce clar nu-i pe drumul cel bun?

E bine că avem o impresie bună despre noi și că suntem convinși că nicio companie nu există fără Facebook. Nu e așa, dar e bine că ducem lucrurile atât de departe încât îi convingem și pe unii clienți de asta.

E rău că ne dăm cu firma în cap și, deși Social Media e Dumnezeul comunicării, cumpărăm LIKE-uri la kil, punem poze de pe Google și cerem „Like dacă”.

Dacă n-ai lucra în social media, în mod sigur ai face...

Ceva palpabil, unde nu Like-urile dau măsura muncii tale. Uite că iar îmi vine în cap agricultura, l-am făcut mândru pe taică-miu. 

3 posturi pe care speri să le poți pune pe Facebook într-un an.

Un album foto cu poze din Budapesta, Istanbul, Amsterdam, plus alte câteva locuri din România. 
Un check-in din casa lui tunaru.
Un post de mulțumire pentru niște felicitări primite pe Facebook. 
Pin It email