Scaune ca niște fotolii, 3D, sunet minunat, aer condiționat, pop-corn, ceva de băut - ne-am cam obișnuit să avem la cinema confortul canapelei de-acasă, din fața televizorului. Doar că parcă ne-am cam luat-o-n cap și uităm că frumos e să ai cinema acasă, nu casă la cinema. Nu de alta, dar și confortul ăsta ar trebui să aibă niște limite sau reguli, că transformăm filmele în altceva.
Adică e frumos, la îndemână, confortabil, însă când pe ecran se desfășoară cea mai tensionată scenă din tot filmul, el o găsește în sfârșit pe ea, suspansul crește, pistoalele fac gălăgie, misterul e pe cale să fie dezvăluit, iar pungile fâșâie, floricelele trosnesc, sucurile se sorb... se cam duce tot farmecul.
Și asta a dovedit-o cu mult cap Coca - Cola, într-un cinematograf din Copenhaga, transformând mesajul prietenos care rulează în Danemarca la începutul filmelor - liniște, pentru că filmele nu-s la fel atunci când spectatorii devin parte din ele.
Și nici măcar n-a fost greu - au montat în holul cinematografului un ecran verde, au filmat cu o cameră ascunsă și-apoi au editat repede. Și-n câteva minute fețele celor din sală au apărut pe ecran, în două filmulețe custom-made, exact când erau scenele mai înfierbântate.
Șmecheria a fost pusă la cale de Saatchi & Saatchi Denmark, prin mințile creative ale lui Jason Mendez, Regner Lotz și Jesper Isholm și e o chestie foarte tare, numai dacă ne gândim cât de scurt a fost timpul pe care l-au avut la dispoziție pentru execuție.
Așa că, data viitoare când ne răsfățăm la cinema, poate mai reducem volumul.